Interessante Anleitung (Englischer Sprache) von "Star Mazda Championship" {Rennen mit u.a. von (Renesis) Wankelmotoren angetriebenen Fahrzeugen} über Schäden am Renesismotor beim zu hoch drehen > 9.000 Upm.
Diese Experten warnen unmissverständlich gegen das weit verbreitete und sehr oft (grundlos) u.a. gegen Verkohlung angepriesene Hochdrehen bis zum "Beep" das sogenannte "Redlining".
Siehe: http://www.starmazda.com/compe…ug2012RenesisTutorial.pdf
http://www.rx8club.com/tech-ga…as-renesis-engine-238855/
----That basically redlining to 9k is pointless and damages the engine. Also that coolant temps above 220F (104 Grad C.) is where damage can occur.
----Extensive over revs between 8800 and 9000 on downshifts over a long period can cause slow engine damage.
----At that high rpm two things can happen--rotory tips can touch the irons etc ot the e shaft can flex. I have had a builder to tell me if you miss a downship and accedently get to 10K rpm--then just drive the car to the pitts or home, park it and remove the engine because the e shaft has flexed and damage has been done.