Moin Sturm!
Mir wurde richtig schlecht als ich deinen Beitrag las. Hast auf jeden Fall recht, die sehen sich wirklich ähnlich. Bin aber davon ausgegangen, dass die neue eine bessere Beschichtung hat. Vielleicht kann ja da jemand mal ne Meinung zu abgeben von den anderen
Ich hab nun mal die Zeit gefunden und auf den Karton geschaut. Da steht nix von MKZ211.....
Hier mal Fotos, auf dem Rest des Kartons stehen keine Bezeichnungen:
Auf der RacingBeat Seite steht folgendes drauf:
Complete Clutch Kit 2004-09 RX-8
Stage I
Part Number: 12648
Retail Price: $337.00
ZitatAlles anzeigenEXEDY Clutch Kit Stage 1
2004-09 RX-8 - PN10803A
Recommended Use: Street or Autocross – excellent for daily-driven cars, track-days, or autocross use.
Exedy/Daikin Clutch is one world’s largest supplier of both stock OEM and performance aftermarket clutch components. This complete Exedy Stage 1 clutch kit for the RX-8 includes a sprung hub, organic compound disc (236 mm OD), upgraded pressure plate (1895 clamp load), replacement throw out bearing, pilot bearing, and a clutch installation alignment tool. This complete kit is ideally suited for street or slightly modified RX-8’s, and drivability characteristics of the organic material disc are similar to the stock clutch. Increased pressure plate clamping loads provide the necessary capacity to handle the performance demands of modified engines and spirited driving. Although pedal loads will be slightly higher because of the increased clamping load, this kit is well suited for use on daily-driven cars. All Exedy discs feature a sprung-hub center to reduce drive train shock and to ease clutch engagement.
This is a complete kit at a great price! If you are considering replacing your clutch assembly with an aftermarket kit, the Exedy components offer a super combination of performance and value.
Packaged only as a set, these components are not available separately. Photo shown may not be specific to this application.
Was mich halt stört sind die Aussagen "upgraded Pressure Plate" oder auch "characteristics of the organic material disc are similar to the stock clutch". Das deutet doch wohl auf eine Kupplung hin, die nicht genauso ist wie die OEM, oder sehen nur ich das so?
PS: Hui....hab nun 1000 Post voll! Ich spendiere ne Torte